måndag 22 augusti 2011

Morrrr.....

Vissa dagar ska jag inte arbeta med det jag gör. Ibland blir jag riktigt folkilsken faktiskt.Den dagen jag slutar köra ska jag skriva en insändare till tidningen om hur folk beter sig när dom ska åka kommunalt. SUCK ! Dagen började med ett "piss svar" från AF. Vill gå en starta eget kurs för eventuellt göra nåt av mitt liv,men nähääää... Då måste jag vara handikappad,nyanländ eller i fas tre jobb. Visst, jag tycker att det är hel ok. Men vi andra som oxå försöker att få ordning på arbetet,ska vi diskrimineras? Jag vill inte leva på a-kassa men måste ibland  o för att få den måste jag vara inskriven på AF vilka sätter en att söka jobb i hela sverige,trots att jag nästan jobbar heltid, fast på timmar. Nu ska jag väl inte klaga, än har inte behövt söka för mycket jobb ändå,men inväntar den dagen jag måste.Efter ett nytt mejl till AF fick jag iallafall lite tips o ställen jag kan vända mej till så nu på fredag blir det en infoträff om att starta eget.Redan ilsken som ett bi så ska man sätta sig o köra puckon! Hallå Agda med rullator eller Nisse 14 år med kudden fast i ansiktet! Är det sååå svårt att gå 5 min tidigare hemifrån så du står vid hållplatsen i tid ? VI HAR OXSÅ TIDER ATT PASSA!´Ta en taxi om du vill bestämma tiden själv O näe Putte,vi kan inte stanna 30 ton på stubben för att du behagar leka på spåret.Jo,Putte 2,det är min fulla rätt att be om färdbevis,utan att du ska hota mej!Får inte ungarna idag veta hut eller.....? Muttermutter....Tycker nog folk ska vara glada att det finns dom som vill ha detta yrke. Nog med gnäll. ser fram emot en ledig dag imorron,brukar räcka för att ta nya tag. Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar