måndag 10 oktober 2011

En bit på väg..

Då har jag lyckats med att tapetsera o lägga golv i  The Shabby Cottage. Är dock lite bökigt då jag fått använda vanligt lim på vissa ställen då tapeten bara vill släppa. (jo,jag har gjort ett grundligt underarbeta).Hittade jättefina scrap papper hos tjejerna på Diversis här i Norrköping som jag tyckte passade bra till shabby stilen. Har även fått dit fönster o dörrlister.Ska försöka att tillverka lite fönsterbrädor o vägg/taklister oxå.Sen är det nog dax att dra in el,vilket mannen i huset ska få roa sig med (är man elektriker så får man skylla sig själv ;) ) Har även fått in "fönsterglas" i Kalmar Manor. Har nu bara ågren över tapetvalet. Ska bli Victoriansk stil men ska jag köra ljusa eller mörka stilen.Vore ju skoj med den senare då jag redan har ett ljust skåp.Ska försöka ta mej upp till Minimässan i Stockholm i slutet av den här månaden (om det blir några pengar kvar efter Ullareds resan). Skulle vara kul att se alla tillverkare/butiker på samma ställe o inte behöva beställa lite här o var då frakten är så dyr. Vi får se vad plånboken säger =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar